JAWAPAN SAYA: BAGAIMANA ANAK SAYA CEMERLANG.....

Salam KEHEBATAN & SUKSES teman-teman... bagi menjawab pelbagai email, sms, call & mesej terbuka atau "private" di FB ..tercetusnya idea saya  untuk berkongsi bersama-sama teman-teman. ..Nah...jemputlah baca coretan ikhlas saya lahir dari hati saya.

Ini adalah perkongsian ikhlas saya bagaimana anak saya CEMERLANG walaupun mmg TAK PERGI TUTION, mmg xbeli buku tambahan utk ulangkaji. Ini belum lagi disebut sebagaimana yg ramai yg sudah ketahui, anak saya (Nur Fitri) adalah tergolong dlm kumpulan anak screenagers ( main game/main komputer/FB)...bab baca buku..ermmmm lemau sangaaat....

Saya yakin bukan saya seorang yg mengalami masalah seperti:

1. payah sgt nak suruh belajar.

2. kalau time mood anak tu ok..nak ler dia belajar tp MESTI NAK KENA TEMANKAN...alahai ni yg leceh ni...kita ni ada byk lg kerja nak buat..ermmmm.

3. Dah temankan..nak kena check lah pulak.....ALAHAI..bab ni memang kantoi sbb belajar sekarang tak serupa mcm dulu..silap2 bertekak pula dgn anak sbb kita ajar cara/method lain...anak pulak menegakkan cara guru di sekolah ajar...abih tu camno? Stress.stresss...stresss

4. Tengok anak orang lain tu ok jer...time belajar mrk belajar, time main, mrk main...anak kita....aiya...24-7 dok maaaiiiinnnnnnn ajer..apa nak jadi anakku?

5. Nampak anak kita steady jer, tp apsal bila lepas exam, bila ambil report card..anak tak CEMERLANG? Biasa-biasa jer..adussssss nak kena bg makan kismis byk2 agaknya lah

6. Masa ambil report card dr guru kelas...mak ayah ni pakat angguk-angguk jer apa guru ckp, nak citer masalah tak tau nak mula dr mana ,tp apa yg cikgu ckp xbrp nak fhm sgt. cikgu kata anak ok cuma nak usaha lebih sikit di rumah...alahai cikgu, bukan tak suruh belajar dah suruh dah...bukan tak ingatkan exam dh dekat..hari-hari dah bunyi ( mcm radio rosak plak kadang-kala tu)...tp hati anak ni ke lain...dok ingat nak main ajerrrrrr mcm mana ni cg.....

haaaaaa...itu saya SUATU KETIKA DULU...hehehehehe skrg xlagi....saya happy, anak happy ( sbb xde dgr bunyi radio rosak lg) dan keadaan dh SGT2 jauh berubah! 

saya tak payah temankan anak belajar lagi sbb Nur Fitri dh ada peneman ( Dalam Score A ada Avatar Bijak yg bertindak sebagai PENEMAN & GURU..ala-ala robot bercakap gituuuu) , Tak caya? Betulllll, zaman dah canggih dah....saya juga dah xperlu suruh Fitri belajar..diri sendiri yg OFFER DIRI...bukan setakat kakak ajer..si adik pun ikut-ikut dh TERCEMERLANG dua-dua anak saya. Mungkin teman2 tertanya-tanya kan..apa yg best sgt sampai offer diri? Dah Score A programme direka macam anak-anak kita main game/kuiz/uji IQ, mana bebudak tak sukerrr kan!

Kenapa saya x bimbang anak saya ni betul-betul belajar ker tengok website lain? Mcm mana saya tau anak belajar walau saya tak tengok2? haaaaaa melalui SMS lerrrrrrr...anak belajar jer, saya dpt sms lengkap...so anak2 ni berlumba2 nak belajar nak dpt nbr 1 sapa hantar ibu result PLG BAGUS dan; PLG PANTAS? Seronokkan? bila nak tengok PROGRESS anak, saya buka e-REPORT CARD anak, sambil2 chatting ker, sambil2 cari resipi online ker tengok sekali detail progres pembelajaran mereka, di sinilah saya nampak KESELURUHAN SEBENAR prestasi anak saya.

Tapi tu lahhhhh...ramai yg kat luar sana dh guna program hebat..nak short cut. Xnak langsung memantau prestasi anak...abis tu camno...kalau sah2 depan mata anak kurang bagus dlm bbrp perkara...kalau dibiarkan mmglah anak tu bawa sampai ke dewan exam...dan resultnya pasti dah tau dh...KURANG cemerlanglah...takkan nak buat camtu? Mesti ramai yg jwb takkan lah nak wat camtu...hehehehehe tu akal waras yg jwb....tp hakikatnya RAMAI....!



Bukan itu sahaja, kalau anak saya sakit ker, tak dapat hadir ke sekolah, saya taklah risau sangat sebb ada satu lagi ciri HEBAt yg saya & anak suka...POWER POINT in DEMAND. Ciri ni membolehkan anak saya belajar tutorial ..mcm dlam kelas...dan ehhhh banyak lagi lah ciriyang best2. Info lanjut check it out di tab SCORE A PROGRAMME (SAP)


Bila anak kita yang biasa- biasa ni mula tunjukkan peningkatan dan kemajuan, mulalah orang keliling buka mata. maklumlah anak saya murid biasa-biasa ajerrr. tapi tulah, yg sgt best, anak belum lagi tunjukkan belang mrk...tapi sebab proram e-pembelajaran SAP ni BAGUSSS,saya dulu TERSCORE RM...Bukan magik pun, setiap orang boleh menilai akan kebekersanan & potensi SAP dari sudut bisnes. Kalau produk BAGUS dan, MANTAP , naper nak diketepikan..paling dibanggakan, ini adalah produk BUATAN MALAYSIA.



Sudah namanya pun manusia, sukakan perkara2 yg terbaik, terindah dan bilamana kita mendapat atau memiliki perkara/program/benda yg bagus2, kita ni MESTI recommend  punya. Kita semua memang ada 1 sikap MEMILIKI dan BERKONGSI. Tak kisah lah dengan sapa pun..kadang-kala tu orang yg kita dok recommend tu kita tak kenal pun, tapi kita puas hati dapat recommend perkara2 yg BAGUS2 dan memberi MANFAAT.


Kalau dengan recommend/promote perkara yg kita suka selain dapat kepuasan mempromote, dapat pula bayaran, WHY NOT! dan yg  BEST SESANGAT...dalam SAP kita dibayar dengan BANYAKKKK! check it out...


Dec 2011 dh nak abis...sempena tahun baru yg bakal nak muncul tak bbrp lama hari lagi ni....buatlah azam untuk MENJADI IBUBAPA SUPERB INCOME, ANK ENJOY BELAJAR....

Saya dh ...ANDA? Call me di 013-3477184 or sms NAMA dan LOKASI okesssss

Pengikut

DISCLAIMER

Hakcipta Terpelihara © 2009 karyapintar.blogspot.com
Disclaimer: Ini adalah laman blog sokongan untuk tujuan PROMOSI sahaja. Tiada kaitan dengan laman web syarikat yang disertai. Contoh pendapatan adalah simulasi sahaja. Pendapatan sebenar bergantung kepada usaha setiap peserta. Kami tidak menjamin sebarang pendapatan TETAP. Tiada mana-mana bahagian portal ini boleh diubah, disalin, diedar, dihantar semula, disiarkan, dipamerkan, diterbitkan, dilesenkan, dipindah, dijual atau diuruskan bagi tujuan komersil dalam apa bentuk sekalipun tanpa mendapat kebenaran secara bertulis yang jelas terlebih dahulu daripada ADMIN http://karyapintar.blogspot.com
Website rasmi syarikat di www.kenshido.com dan www.scorea.com